Parasztház felújítás, vályog, kert, gyümölcsös, szőlő, bor. Hétvégék falun. www.paraszthaz.com

2008-08-08

pecázás

Egy könnyed, 5 éves bemelegítő jellegű pihenő után eredeti, bontatlan csomagolásban került elő a garázsból a pecabotom. A szett teljesen hibátlan: 3 méteres telebot orsóval, mindenféle alkatrész a szerelékhez, tataszék, elektronikus kapásjelző, merítőszák. Mindig is éreztem, hogy egyszer jól jön majd.

A lappangó peca-igényt a falu határában lévő halastó körüli nyüzsgés hozta felszínre. Az új nevén Cápa horgásztóba hozott 8 (hivatalos verzió) mínusz 7,5 (valóság) = 0,5 mázsa ponty engem is lázba hozott (volna), míg rá nem jöttem, hogy ponty nélkül ugyanazt a tenyérnyi kárászt lehet fogni, amit eddig is, azzal különbséggel, hogy eddig ez ingyen ment.

A helyzetfelismerésig más is eljutott, így múlt szombat hajnalban öten pattantunk fel a wrc traktor utánfutójára, hogy felmérjük a szomszéd falu határában lévő halastavat. "Nem fogunk elakadni?" - kérdeztem a 3 napos özönvíz típusú esőzés után. Oooh, aaah, ugyan már, hát hová gondolok?! A falu határáig jól is ment, ahol a biztonság kedvéért azért lepattantunk a 40 centis híg sárba, hogy leakasszuk az utánfutót, hátha úgy kikaparja magát a gép.


Az út az erdőn keresztül egyébként szuper volt: a szolíd gépzaj ellenére mindenhol szarvasokat és nyúlakat láttunk. Hét körül értünk a terepre.


A halőr várható megjelenése miatt rövidre szabott, másfél órás látogatás során a gép egy 6 kilós amúrt és három kárászt adott. Az amúrt eddig sajnos nem ismertem: hibátlanul finom pontyízű hal, azzal a különbséggel, hogy minimál szinten sem zsíros. Ebben nyilván közrejátszik, hogy a rendkívül izmos, sportos faj teljesen vega.

Akvarista sporthorgászként a zsákmányban nem akartam osztozni, de Petnár mester nem sokkal a hazatérés után beállított a konyhakész amúrral.


A friss rántott amúrt véletlenül sem szabad ipari majonézzel elrontani (mást sem), megérdemli a friss tojásból, jóféle fehérborral készülő tartásmártást. Jó étvágyat.

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia! Lenne egy kérdésem (nem pecás :) ). Mi most szeretnénk hajópadlót lerakni, és láttam, hogy ti hogyan csináltátok. Nekünk a szakik azt javasolták (és olvastam neten is több helyen), hogy a párnafákat a beeső fényre (ablak) merőlegesen kell letenni, és erre jön majd a padló (az ablakkal párhuzamosan futva). Ha jól láttam nálatok ez pont fordítva volt. Kérdés: nektek ezt a módszert ki javasolta, illetve van egyáltalán jelentősége?
A másik kérdésem az lenne, hogy muszály homokot tenni a párnafák közé (a mi házunkban van aljzatbeton, és nem szeretnénk feltörni? Vagy muszály tenni egyáltalán valamit? Nekünk a fatelepen szigetelőanyagot (ü.gyapot szőnyeg) javasoltak. Szted jó ötlet ez? Előre is köszönjük a válaszodat! További jó munkát kívánva: egy új család :)

bs írta...

Igen, errol en is hallottam, nekem is mondtak, de en nem igy raktam le. Egy paraszthaz teglalap alapu, a feny (a tiszta szoba kivetelevel) a hosszabb oldal felol jon, de en a hazban a rovidebb oldalak kozott mozgok (egymasbol nyilo helyisegek miatt). Ezert szerintem kellemesebb a szemnek, ha a hosszabb falakkal parhuzamosan fut a padlo. Ez nyilvan egyeni, de en mindig is igy tudtam csak elkepzelni.

Szerintem nem kell homok, nem erzem, hogy nalam hianyozna, miota felszedtem a vizesedes miatt. Persze a betonra lehet, hogy kell valami a kopogas ellen, de ezt nem tudom, mert nalam (mar) nincs szerencsere beton.

Névtelen írta...

Köszönöm a válaszod!
Akkor maradunk az öcsém által javasoltnál (ablakra merőlegesen fektetni a padlót), és nem lesz homok, marad a szigetelőanyag (ezt többen javasolták), és most te is megerősítettél benne. Köszönjük!

Névtelen írta...

Akarom mondani, ablakkal párhuzamosan :S

Névtelen írta...

Szása, az amúr leírása annyira tökéletes volt, hogy akár nyomtatásban is megállná a helyét :))) majd meghaltam a röhögéstől :)))
Puszi
Trú