Parasztház felújítás, vályog, kert, gyümölcsös, szőlő, bor. Hétvégék falun. www.paraszthaz.com

2008-10-31

ősz

Petőfi Sándor - Itt van az ősz, itt van újra (részlet)

Itt van az ősz,
itt van újra,
S szép, mint mindig,
énnekem.

Tudja isten,
hogy mi okból
Szeretem?
de szeretem.

Kiülök a dombtetőre,
Innen nézek szerteszét,
S hallgatom a fák lehulló
Levelének lágy neszét.

Mosolyogva néz a földre
A szelíd nap sugara,
Mint elalvó gyermekére
Néz a szerető anya.

És valóban ősszel a föld
Csak elalszik, nem hal meg;
Szeméből is látszik, hogy csak
Álmos ő, de nem beteg.





Erdőd, 1848.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ezt az átírást ismered Parti Nagy Lajostól?

itt van az ősz itt van ujjé
s szép mint mindig énekem
istentudja hogy mi okból
jövök haza a kioszkból
s húzgálom a zörgő avarban
mint kiskocsit az életem

Névtelen írta...

Kedves bs! Nagyon örültem a versnek, ez volt az első, amit megtanultunk az oviban! Mégis, nekem jobban tetszene az idézet, ha a "szerető anya" vagy a "kikelet" résznél érne véget, a mostani "beteg" helyett. Kerekebb is lenne úgy, hiszen az "És valóban" bevezet egy részt, ami így nincs lezárva. Látod, előbújt belőlem a költő;)

bs írta...

Az "almos o, de nem beteg" szerintem fontos sor, igy a "szereto anya" nekem korai lett volna. A vers tovabbi resze - mint a legtobb oszi vers - inkabb mar a kodos, kopar oszrol szol, a kepek viszont meg nem ezt a hangulatot tukrozik. Gratulalok a luxemburgi osztondijhoz, a paraszthazrol pedig kerunk majd egy fotot a blogodra.

Nagyon jo a Parti Nagy.